bestel een boekje
Loading Quotes...

TIPS - Grip op je persoonlijke administratie in 5 stappen

KRIJG GRIP OP JE PERSOONLIJKE ADMINISTRATIE IN 5 EENVOUDIGE STAPPEN

 

Grip op je persoonlijke administratie in 5 stappen - Foto shutterstock

 

 

Worstel jij ook elke dag met je papierwerk? Ben je vaak op zoek naar documenten die je dringend nodig hebt? Dan zijn de tips van life & business coach, organizing expert, spreker en auteur Sara Van Wesenbeeck om (weer) grip te krijgen op je persoonlijke administratie beslist iets voor jou!

 

In Vitaya Magazine geeft organizing-expert Sara Van Wesenbeeck een antwoord op deze vraag: "Ik ben geen administratief talent, maar hoe word ik beter in het bijhouden van mijn boekhouding?"

 

"Gelukkig hoef je geen administratief talent te zijn om je zaken op orde te hebben", zegt Sara Van Wesenbeeck. "In 5 eenvoudige stappen krijg je je persoonlijke administratie weer op orde en houd je ze bij":

 

 

STAP 1: Verdeel de taken

 

Beslis wie de administratie in het gezin bijhoudt. Zorg wel dat de andere partner goed gebriefd is zodat die te allen tijde bij is en het kan overnemen.

 

 

STAP 2: Plan het in

 

Leg een moment vast waarop je de betalingen doet en de administratie ordent. Je doet dit bij voorkeur één keer per week. Leg dit moment vast in je agenda en maak goede afspraken zodat je tijdens het administreren niet gestoord wordt. Zo hoef je er niet meer tijd dan nodig aan te besteden.

 

 

STAP 3: Zet een administratieplek op

 

Creëer een vaste administratieplek in huis: een bureau of tafel waar je al je administratiespullen bij de hand hebt, van laptop tot nietjesmachine, paperclips, postzegels en papier.

 

 

STAP 4: Verwerk je post systematisch

 

Zet dan een systeem op voor het verwerken van de post:

  • Neem elke dag de post door.
  • Sorteer de post meteen en leg alle te betalen rekeningen in een apart 'te betalen'-bakje. Voorzie ook enkele andere bakjes waar je onbehandelde post in terecht kan, zoals bijvoorbeeld een 'wachten op'-bakje, een 'te lezen'-bakje, een 'te archiveren'-bakje.
  • Maak het 'te betalen'-bakje (en alle andere bakjes) één keer per week leeg tijdens je vast administratiemoment.

 

 

STAP 5: Zet een archiefsysteem op

 

Zet een overzichtelijk en eenvoudig archiefsysteem op, waarin je alle nuttige documenten die je wilt bijhouden, kwijt kunt of meteen kunt terugvinden (zoals garantiebewijzen van toestellen die je hebt aangekocht, je loonstaten, verzekeringspolissen, je diploma's en noem maar op).

 

 

MEER LEZEN?

 

  • Lees het artikel met de tips en adviezen van life & business coach, professional organizer en auteur Sara Van Wesenbeeck in Vitaya Magazine.

 

Auteur Sara Van Wesenbeeck - boekenbeurs 2012

 

  • 'Het slimme organizing boek', voor een leven met minder stress en wanorde. Aan de hand van 101 concrete voorbeelden, praktische en haalbare tips en verfrissende inzichten toont Sara stap voor stap hoe je je opruim- en organisatiestijl kunt bijsturen, wat de valkuilen van je spullen, je organisatie en tijd zijn en hoe je nieuwe slimme 'goede gewoontes' in je leven kunt integreren.

 

Want het goede nieuws is: organiseren kun je leren. En daarvoor hoef je zeker niet je hele leven om te gooien! Een paar gerichte, slimme acties maken meteen een wereld van verschil. Het resultaat? Meer rust en overzicht in je huis, je gezin, je leven, je werk én je hoofd!

 

 

'Het slimme organizing boek' is uitgegeven bij Lannoo en kost 19,99 euro. Bestel nu een door Sara Van Wesenbeeck gesigneerd exemplaar.

 

 

Sara Van Wesenbeeck schreef ook:

 

Het handboek voor de spitsuurvrouw - Sara Van Wesenbeeck

 

 

 

 

CONTACT

 

Maak van dit jaar je beste ooit! Neem een vliegende start samen met life & business coach, organizing expert, erkend bemiddelaar, spreker en auteur Sara Van Wesenbeeck en Plus Organizing®, bureau voor coaching | mediation | organizing | training.

 

Maak nu een afspraak voor een gratis kennismakingsgesprek:

 

 

(c) Foto: Shutterstock

 

Facebook Twitter Linkedin
 
 

Terug naar boven

 
 
 

volg ons op Facebook

volg ons op Twitter

Sara Van Wesenbeeck op LinkedIn

sara

Je ervaren & discrete coach

Lees meer...

 
 
 

Zo maak je je goede voornemens écht waar

Bereik al je doelen in 2017, met deze handige checklist!

Lees meer...

 

Leef! (ook met een drukke agenda)

14 eenvoudige tips van om de drukte in jezelf te temmen.

Lees meer...

 

Nieuw: Coaching on board

Navigeer naar succes en geluk met coaching op het water, voor professionals en teams.

Lees meer...

 

Win de ratrace met ruime voorsprong

10 slimme tips voor een gezonde work life balans.

Lees meer...

 
 

 

Orde op zaken met PLUS ORGANIZING® thuis en op je werkplek

www.plusorganizing.be        kopje       +32(0)470 52 70 52        kopje       info@plusorganizing.be

Webdesign by Arnafee - Hosted by MyDomain